About me

My photo
penang, Malaysia
25,Final Year b.Ed 0f UPSI. I am a person who is positive about every aspect of life. There are many things I like to do, to see, and to experience. Enjoy doing an explore the internet, outdoor activity & cooking. I luv fashion & photography..I like to dream,I like to see the sunset in the evening-s0metime, I like to smell the wind coming from the ocean & I like to look at the clouds in the sky with a blank mind n I luv u’ll.

Followers

Sunday, January 16, 2011

BILA HATI MULA BERBICARA

Assalamualaikum...

Sudah lama kiranya aku membiarkan blog kesayangan ini sendirian...mungkin sudah bersawang agaknya..dan maaf kepada kalian kerana sudah lama aku tidak berkesempatan untuk menatapi tulisan hati kalian...terima kasih pada yang sudi singgah di blog usang ini...insyaallah apabila berkesempatan aku tetap akan membalas kunjungan tersebut..itulah tanggungjawab aku kepada kalian.

Aku biarkan tulisan hati ini terus sepi...untuk beberapa waktu...kadang kala hati ini terusik juga dengan perasaan rindu untuk berbicara dengan kalian....namun tiada perkataan yang mampu aku calitkan..apatah lagi ceritera indah untuk tatapan kalian...itulah khilafnya aku..mencipta ruang hati ini suatu ketika dulu hanya kerana rasa cinta pada seseorang..tp bila rasa cinta itu berlalu pergi..tiada lagi nikmat untuk hati ini berbicara..maafkan aku kalian..kebodohan ini kadang kala memberikan aku seribu kekesalan.

“apakah ruangan hati ini sepatutnya aku cipta untuk kalian yang sudi menjenguk”..kiranya itulah sepatutnya aku sedar sejak dahulu..Ya...itulah yang akan aku lakukan kini.

Aku biarkan hati ini terus berbicara....kehidupan ini aku kira lebih tenang....mungkin inilah balasan yang aku perolehi kerana keikhlasan yang pernah aku berikan..terima kasih tuhan dengan nikmat yang kau berikan ini...biarpun hati ini terus berbicara sepi...aku gembira punya kehidupan begini..walaup0n mungkin belum cukup bahagia..tapi senyuman ini sudah mampu aku kembali ukirkan..Ah..apa yang cuba aku jelaskan ini??..tentu sekali kalian tidak mengerti...biarlah.

Aku mula berlajar dari pengalaman...jangan mudah percaya kepada insan bernama lelaki!..padamu tuhan aku terus memohon jangan benarkan hati ini jatuh cinta lagi pada mereka yang tidak pernah menghargai perasaan ini..biarlah hati ini terus sepi dari dikhianati untuk sekian kalinya lagi....jauhkan aku dari mereka akan melukai hati ini lagi...entah..mungkin diri ini masih banyak kurangnya..masih banyak salahnya..sbb itulah aku cuma layak ditemukan dengan mereka yang salah..mereka yang punya hati pada insan lain tapi manis mulut apabila berbicara dgn aku...insan lemah yang punya hati wanita untuk di cintai.

Hati ini terus diam..namun tetap berbicara sepi sendiri...kdg2 ada senyum sinis disitu... mungkin juga ketawakan diri sendiri...kerana sering kali dipertemukan dgn mereka..dan mereka..dan terus mereka yang hanya tahu untuk mempersendakan diri ini..termenung..kasihankn diri sendiri.

Bila hati ini sudah penat berbicara....seperti mahu pasrah segalanya....hmmm...hati ini sudah letih dengan permainan duniawi...penuh dengan lakonan keji...perlukah hati ini terus menyepi...membiarkan cinta ini terus mati hingga dibawa ke alam hakiki??


No comments:

Post a Comment